Egy ropi naplója
2015. november 13. írta: fannibella

Egy ropi naplója

Jeff Kinney

146.jpgElső olvasmányaim egyike, többek között Az egy ropi naplójának köszönhetem, hogy megszerettem az olvasást.  Igaz, hogy 223 oldalas, de hamar el lehet olvasni, mert nagy betűk vannak benne, és sok a kép. (Nekem két napba telt.)

Ez a könyv egy kamasz fiúról: Greg Heffleyről szól, aki leírja a „nem napló”-„EMLÉKIRAT”-ába, hogy milyen a felső tagozat. „A felső tagozat a világ leghülyébb találmánya.”  Biztos éreztetek már Ti is így néha.

Miért ropi? A testalkatát jellemzi a sós pálcikával.

Ropink egyszer gazdag és híres szeretne lenni, mint sok más kamasz… (Én, és gondolom, Te is.)

ropi1_2.jpg

Gregnek van egy barátja: Rowley, aki kicsit leakadt az óvodások szintjén. Igaz, az apukája nem is engedi, hogy olyan dolgokat csináljon, mint a vele egykorúak. Rowley-n minden poént el lehet sütni. Gregnek van egy bátyja meg egy öccse is, akik az őrületbe kergetik. Rodrick - a nagy tesó – állandóan szívatja, Manny - a kis tesó - pedig állandóan valami rosszat csinál, amit aztán ráken Gregre. (Az én kishúgom is művel ilyeneket, de én így is nagyon szeretem őt.)

Greggel a suliban, és azon kívül, sok érdekesség történik. Például, amikor Greg tönkreteszi a hálaadás napi előadást, úgy hogy egy almafát játszik. Ez volt egyébként a kedvenc részem. De történik például az is, hogy a diákönkormányzati választásokon pénztárosnak jelölteti magát.

Szívesen olvastam a ropikat, így a Zizi naplóját is szeretném elolvasni. Az mégis csak csajos könyv! Szerintem az ropi öt kötet olvasható egymástól függetlenül is, mégis én a sorrendet ajánlom. Néhány dolog utal csak vissza, ellenben Greg életkorának növekedése így követhető jól.

18773.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvmolyoklub.blog.hu/api/trackback/id/tr518076340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása